I'm in heaven...

...eller rättare sagt jag har varit på terapiarbete!
Helgen tillbringade jag med att gå på på kurs i Silversmide...

Ett litet gäng förväntansfulla hantverkspedagoger
träffades på lördagsmorgonen i metallverkstan på Nyckelviksskolan.

Efter den gemensamma samlingen hade vi en liten genomgång/repetition
i hur man tillverkar en ring och sedan var det fritt fram för eget skapande.

Jag fick genast nya ideer och började experimentera med olika metaller...
...koppar, mässing, järn, aluminium och så silver såklart.

Jag...


...sågade ut mönster...


...och glödgade koppar för att skapa färgskiftningar i metallen.


Jag borrade och nitade fast olika delar.


Jag böjde och lekte med olika metalltrådar som jag sedan platade till i valsen.

Jag satt försjunken i mig själv,
arbetade med mina händer...
...i tystnad!

Inga barn som ropade mitt namn.
Elena!!
Ingen som pockade på uppmärksamhet.
Jag fick vara där i min alldeles egna, härliga värld.

Vilken lycka jag kände
när kopparen på tredje försöket skiftade så där lagom i rött och gult.
Ibland kan man behöva så lite.

När det närmade sig slutet la vi upp våra allster och hade en liten mini vernissage.


Mina kurskamrater hade gjort många fina smycken!

Jag fick ihop några saker av tråd och detta lilla sett i...


...koppar, järn och silver.

Om jag fick välja precis vad som helst som jag skulle få göra just nu
så skulle jag gå ett år på metall linjen på Nyckelviksskolan!

Det är sååååååååå roligt!!

Tyvärr är det inget bra alternativ för min ekonomi
så det får förbli en liten önskedröm...

Den som är nyfiken på Nyckelviksskolan kan gå på
öppen dörr den 12 november.
Skolans elever jobbar på som vanligt och
allmänheten får kika in i den pågånde verksamheten.

Passa på!!


Kommentarer
Postat av: Bella

Vilket snyggt set du gjort! Jag ser fram emot Hy-skolans dag redan. Kram

2009-10-20 @ 22:37:45
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åh, finns det inget stipendium eller nåt liknande som du kan söka så du faktiskt KAN få gå den där utbildningen??? Finns iallafall ingen som skulle vara mer värd att få göra det än du!!! :-)



När jag tänker efter så tror jag det finns en studiecirkel i silversmide här där jag bor, så då borde det väl finnas något likande nånstans i Stockholm också. Du får kolla upp det! :-) Sen anordnar ju många konstskolor sommarkurser, så det skulle kanske också kunna vara ett alternativ för dej?



Ha en fin dag!!! :-)



2009-10-21 @ 08:34:30
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Daniel

Snyggt!



Diggar hårt din kreativitet!!!

2009-10-21 @ 14:08:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ulla

Jag förstår att du var i himlen!

2009-10-21 @ 19:59:33
Postat av: Anonym

Snyggt gumman! Förlåt att jag tvingade ut dig på dans oxå!

Kram

2009-10-22 @ 19:51:42
Postat av: Lissen

Förstår att det var en höjdarhelg! Bara vara och skapa, tillsammans med andra.

Det blev så läckert ditt smycke.

Vilken kick det ändå måste vara, som räcker ett tag i vardagen

2009-10-23 @ 09:09:02
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh, vad roligt! Och vad fint!

2009-10-26 @ 09:10:59
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kalasgott

Wow så snyggt!

2009-11-05 @ 17:05:59
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0