1 års kalas!!

Igår var vi på kalas!
En liten Flora firade sin första födelsedag.
Huset fylldes snabbt med släkt och vänner...
..men allt fokus låg på det lilla...


...födelsedagsbarnet.

Naturligtvis var det ett riktigt firande med
godis och chips på borden,
vackra blombuketter...


...gratulationskort, presenter och en massa ballonger!

Bästa presenten var nog den rosa grisen
som Flora själv hade valt ut.


Puss på dig!


Min underbart vackra kusin...


...har ett förflutet inom bageri
och det visade hon verkligne prov på!


Det var
chokladbakelser med grädde och hallon,
tre olika prinsesstårtor,
minibiskvier,
bullar och kakor.

Tyvärr orkade jag inte smaka på allt och
blev grymt besviken när min man i bilen hem
berättade hur ljuvligt goda chokladbakelserna hade varit.
Det var visst något med hallon i dem också!

Jag satt med min kamera som en ö i ett hav av festglada människor.
Jag fotade och fotade.
 Jag har nog blivit lite kär i mitt nya objektiv...
...och att fota människor!


Oh, vilken söt present den lilla fick!

När det är ballongmatch mot...


...små ettriga sysslingar,
är det bäst att man är riktigt...


...koncentrerad!

Ja, nu har min kusinens pojkvän äntligen hamnat på min blogg!
Som han har tjatat!!






Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilket kalas, vilka bakelser och vilken söt tjej!

Ha det bra

Kram

2009-10-11 @ 20:26:41
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Mys-pysigt med ettårs-kalas! :-)



Roligt att höra att du blir mer och mer förtjust i ditt nya objektiv. Tror det smittar, förresten!? ;-) Jag har börjat kolla runt nu efter ett 50 mm´s ljusstarkt som passar till porträtt och inomhusfotografering... :-)



Hoppas nya veckan har startat bra!? Ha det finemang!!!

2009-10-12 @ 08:20:28
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Härligt med kalas.

Vilka fantastiska bakverk. Säkert super goda också

Kram Ingrid

2009-10-12 @ 16:36:46
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilka smarriga kakor! När jag tittade på dina bilder kom jag plötsligt på att jag ska fixa personalfika till i morgon. Hmmm,vad ska jag hitta på....

2009-10-12 @ 18:42:50
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Bella

Minibiskvierna ser urgoda ut, precis som allt det andra.

2009-10-13 @ 11:39:14
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Anna kusiiiiin

Hej finaste kusin! Vilka härliga bilder - och vilken fin blogg! Detta är mitt premiärbesök här (läser inga bloggar...) och jag är mäkta imponerad, du är så otroligt duktig och proffsig och kreativ, som alltid. Jag vill ha en sån där kamera som tar såna fina bilder - känner mig väldigt inspirerad när jag sett dina foton. Hoppas att allt är toppen snoppen med er! Kram

2009-10-18 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0