Nationaldagen = 50-årskalas!

Igår bar det iväg till Uppsala på kalas.


Många var vi som ville fira vår vän som nyss fyllt 50.

Det bjöds på fördrink i trädgården men
regnet hängde i luften och grillarna sattes snart igång.


Det grillades kött i mängder!
Det räckte till de ca 50 gästerna och blev över.

 När alla satt inne och åt kom då slutligen ösregnet!
De stackars grillmästarna stod under partytältet och slet.

Vi åt, skrattade och mindes vår tid tillsammans.
Det hölls tal och så var det naturligtvis presentöppning...


...med många glada överraskningar!
(I vårat stora och otroligt fint packeterade paket låg det
ett litet presentkort till Stadium som var aningen svår att hitta!)

Kl. 20.00 var det storbildsskärmen som sattes på i garaget.
Det vankades FOTBOLL!

Men sorg och bedrövelse...
...Sverige förlorade!
Vi som inte brydde oss dansde vilt till Norges vinnarlåt "Fairytale".



Vi långväga gäster (Stockholm, Linköping och Sundsvall) stannade kvar över natten.
Och på morgonen sken solen!


Dottern kunde i lugn och ro gosa med kaninen Valle...

..och jag smög omkring i trädgården  med kameran i högsta hugg!
 




Imorgon ska jag klä ut mig till styvmodern/häxan i Snövit och
skrämma skiten ur eleverna när vi ska spela Varvalaget, lärare mot elever!
Hehe!!






Kommentarer
Postat av: Lena

så kul med kalas! Fina är ni också :)



Jag blev lite besviken över fotbollsresultatet men, men man får bita ihop...hahaha det finns ju viktigare saker men trist var det.



Ha en fin start på nya veckan...här är det sista innan sommarlovet!



Kram

2009-06-07 @ 23:22:24
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Bella

Har du nya glasögon?? Eller är det jag som varit blind? Snygga i varje fall! Heja lärarna!!!

2009-06-07 @ 23:46:36
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Att fira milstolpe i livet är något visst.. ni fixade det perfektum och såg ut att ha skojigt:-)

Häxan i Snövit.. det där skulle jag vilja se;-)

ha de kul då i matchen.

Kram på dig/P-L

2009-06-08 @ 09:59:26
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan Elena. Ni verkade ju att ha kul på festen. Inget regn som kunde förstöra det! Bättre att dansa än att se usel fotboll eller att gosa med kanin.(lite sur på lagets dåliga prestation, är jag allt!!!). Vad nyfiken jag blir på Sundsvallsfolket. Kan dom vara lärare månntro som dej? Förstår att jag är lite svår att beskriva.Mitt officiella namn är ju inte Lissen.

2009-06-08 @ 21:59:28
Postat av: lilalili

Jag var oxå iväg och träffade en massa 'gamla' vänner på nationaldagen. Det är både glädje och nostalgi i återförenande - bitterljuvt ;)

Kramis

2009-06-09 @ 09:53:16
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad mysigt ni ser ut att ha haft :-)

skoj skoj

2009-06-09 @ 19:38:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0