Släktträff

Idag har modern och jag varit på jakt efter MATEUS!
Mateus fat och skålar.
Vad skulle vi välja??
Stora, små, höga, låga, släta, med broderad kant, vågiga...
...och i vilken färg???



Vi fick ringa ett samtal:
Hej! Vad har ni för färg i köket? frågade jag.
Va?
Ja, vad har ni för färg på köket? T.ex. köksgardinerna.
Vi har inga gardiner!
På luckorna och köksporslinet då?
Vita. Och så har vi Jadegrön mosik över köksbänken.
Jadegrönt? (Hm, vilken nyans av grönt är det???
tänkte jag.)
Men, varför frågar du?
Det ska du inte bry dig om. Hej då!

Det fick bli OCEAN!!
En stort härligt fat med broderad kant och
två små ostronskålar med vågig kant.

Så bar det iväg till kusinen som hade inflyttningsfesten.
Månen, som i kväll är som allra störst, spred ett fantastiskt ljus.



En efter en droppade släktingarna in.
Det var mostrar och fastrar, morbröder och farbröder, kusiner och sysslingar.
Från åldrarna 58 till 0 år!


Några sysslingar träffades för första gången!

Det fanns många sätt att få barnen glada på.

En stor handduk blev en finfin gunga.

Allt som allt blev vi 35 personer som firade in kusinens nya lägenhet.
Självklart skulle vi ta en gruppbild...
...det gällde bara att samla ihop alla och få plats!


Kom nu då!
Vi måsta flytta fram soffan...barnen får sitta på golvet...
...men hur sjutton sätter man på självutlösaren?!...Elena, du som kan, gå och visa...
...hm, på MIN kamera gör man så här...lyser det...JAAA, och det låter också...
...tictactictac KLICK!


...jaha, är det SÅ man gör...

Kusinen fotade med blixt och fick med oss alla!

Det blev en härlig släktträff som vi har alldeles för sällan...
...och kusinen + frun blev mycket nöjda och glada över MATEUS-skålarna!



Kommentarer
Postat av: Lotta

vilka härliga bilder, släktträffar kan ju vara riktigt mysiga =)

Kram på dig !

2009-01-11 @ 00:52:26
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hahaha, nu har jag ju en instruktionsbok att läsa i, i alla fall ! Så jag ska nog komma underfull med denna med tiden =)



2009-01-11 @ 01:07:50
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är inte lätt att säga nej till barnen. Men idag var det jag som tyckte de skulle få nå't bara för att jag handlat till mig själv, känner mig inte så ego då !!

Jag ska skärpa mig jag lovar, Theos rum svämmar över med alla legobyggnader redan =O

2009-01-11 @ 01:14:34
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej!

Jasså? Det måste jag ha missat, jag som ändå läser mycket sådana tidningar..!



Enligt de amerikanska bloggarnas beskrivningar så reser sig macaronesen mycket bättre om de stått i rumstemperatur i 24h. Så jag litade helt enkelt på dom och gjorde så, och visst reste de sig bra!!

Dock kan jag ju inte säga att det inte är därför eftersom jag inte testat med att skira äggen direkt innan bakning!



// Jennie

2009-01-11 @ 03:02:27
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Lena

wow vilken härlig inflyttningsfest!



Kul att träffa släkten...jag gjorde det idag också då svägerskan fyllde 30 år :)



Ha en go morgon!

2009-01-11 @ 06:14:16
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Inte helt olikt tävlingsmomentet "hur många fullvuxna karlar går det in i en VW-bubbla"! :-D



Vad KUL det måste vara att träffas så många, och på en inflyttningsfest dessutom! :-) Jag träffar ta mej sjutton bara mina släktingar i samband med begravningar nu mera, och då blir vi en mindre för var gång dessutom... :-(



Jag hade Elements på prov i en månad för ungefär ett år sen, och jag hann absolut inte lära mej hur det fungerar mer än i stora drag... Men vilken potential det programmet har - det insåg jag iallafall! Så har du det + tiden och motivationen att lära dej det, så!!! Du kommer knappast att ångra dej, eller vad jag ska säga! :-)



Trevlig söndag!

2009-01-11 @ 08:49:31
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Camilla

Härligt med släktträff!



Jag har köpt en rund reflexskärm med varm ton på ena sidan och "kall" på andra (guld/silver) från www.aifo.se de finns att köpa på www.kaffebrus.com också. Min är en Lastolite som går att vika ihop och förvara i en väska som man får till när man köper den. Vid porträttfotografering utomhus är det bra med en reflexskärm för att minska skuggor i ansiktet och inomhus för att rikta ljuset, värt pengarna (500 kr).

Ha en skön söndag

Camilla

2009-01-11 @ 09:28:59
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Bella

Vilken stor och härlig släktfest. Jag blir avundsjuk för min släkt är jag själv, min dotter och hennes två barn. Det är allt i släktväg. Om man inte räknar min man för då blir det ju en till =).

2009-01-11 @ 11:15:03
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Peter Olofsson

Vilket härligt gäng, släkten är värst! Bloggar runt så här på förmiddagen och på så vis hamnar både här och där, fin och trevlig blogg du har, skriver alltid en rad när jag varit inne och hälsat på någon, ha en bra dag mvh från Peter Olofsson!

2009-01-11 @ 11:36:55
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: vivan

vad trevligt med släktträff!

ni ser ut att haft det urkul! kramen!

2009-01-11 @ 22:16:49
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Lissen

Men vad mysigt med en stor släkt träff. Tur att du har en kusin med en bra kamera med blixt, fniss.

Mycket att lära sig med den nya kameran.

Ha det så gott Elena.



Ps nu när du säger det så kommer jag ihåg att du är höjdrädd DS

2009-01-11 @ 22:51:20
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Helene

WOW!!!

2009-01-12 @ 08:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0