På Syfestival igen!



I november förra året var jag senast iväg på denna syfestival.
Då vandrade jag gata upp och gata ner alldeles själv där i mässhallen.
Men idag fick jag sällskap av två underbara tjejer...


...modern och dottern!
Här fick de pröva på HOOKY.

Vi gick runt, klämde och kände,
önskade och trånade efter både det ena och andra.

Dottern gick igång direkt!
Hon hade hittat pennor som man kunde skriva med på glas och speglar
och som sedan lätt kunde tvättas bort.
Efter ett varv i mässhallen var det lika bra att köpa dem
för att slippa det värsta tjatet.

Det fanns mycket roligt att titta på.


När jag såg denna linnes-torso fick jag en liten aha-upplevelse.
Det var ju en bild av MIG!

Mycket pengar gick åt korv och fika...


...men gott var det!

Här gällde det att hålla hårt i plånboken.
Jag köpte bara liiite smyckesdetaljer,
svart tyg till det kommande väskprojektet,
dragkedja...

Men jag blev flera hundra kronor fattigare!


Några fina halsband bllir det nog...


Nu får jag spåna på ett nytt textiltryck till årets väska!




Kommentarer
Postat av: Lotta

Trevligt med sällskap den här gången =)

Ni verkar haft det mysigt, men visst går det åt pengar !!

Kram på dig =)

2009-04-05 @ 00:55:13
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Lissen tittar in!

Vilket eldorado att vandra i för dej och tjejerna. Tror min plånbok också skulle ha lättat!

Hmm kanske det blir tävling här snart!!!

Läckra bilder du tagit Elena.

Ha en skön söndag!

2009-04-05 @ 07:52:16
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åhh, jag missar ju alla mässor. Märkligt.

Nån hantverksmässa har jag varit på men har missat allt de sista året. Konstigt.

Ha en skön söndag!

KRAM

2009-04-05 @ 09:10:30
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men de var väl roligt:)

2009-04-05 @ 10:12:08
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, sicken torso..den var ju helt underbar ..



Ja, de har studsmatta på lekplatsen. Småstugeföreningen här anlade den för några år sedan i samband med att de skulle göra området mera barnvänligt :-)

2009-04-05 @ 11:28:50
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Kul!!! Om än dyrt - men det får man väl stå ut med, kanske...? Hobby är hobby och SKA vara dyrt - eller!? ;-)



Så den mässan kommer igen flera gånger om året!? Skulle faktiskt vara rolig att få gå på nångång... :-)

2009-04-05 @ 12:45:43
URL: http://handerblandander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0