Kudden!

Vilken tur att jag inte tog cykeln idag!
Det var minusgrader och alldeles frostigt ute denna morgon.




Gårdagens dimma hade frusit till is!       

Ingen rastvakt eller uteverksamhet idag på jobbet...
...bara rolig engelska, textilslöjd och hantverk!

Äntligen var han då klar...eleven som har tjatat hela veckan på mig.

Måndag, när vi skulle ha bild...
Elena, jag ska sy klart kudden! Det är ju bara stoppningen kvar!!
Nej! Vi har bild nu, textilslöjden har vi på torsdagar.

Tisdag, när jag hade en annan grupp knackade han på dörren.
Elena, öppna! Jag har fått välja ett fritt skolämna. Jag vill ha slöjd!!
Nej, jag har en annan grupp nu så det går inte.

Onsdag, när jag förberedde särskoleklassens lektion.
 Elena, det går fort, jag ska bara...
Nej, du får vänta till imorgon då vi har SLÖJD!


Så äntligen kom torsdagen.
På frukostsamlingen säger jag:
Tyvärr blir det ingen slöjd idag, jag måste till mitt barns skola på möte.
Va!
Han tittar på mig med uppspärrade ögon.
Men...jag kunde inte låta bli att småle...jag bara skoja´!

Så idag blev den klar, KUDDEN!
Den skulle naturligtvis dokumenteras.
 Han hade en idé om att klä en låda med folie, lägga kudden där i och rikta en lampa.
Sagt och gjort...


Ganska coolt resultat!


Han fick en liten lektion i kamerainställningar också!

Eleven var mäkta stolt och skulle aldrig sälja kudden för alla pengar i världen.
Inte ens hans mamma skulle få den!

Kommentarer
Postat av: Bia

Ja, där växte en elev flera meter!!!

Snacka om att vara villig att arbeta!

2008-11-06 @ 20:47:48
Postat av: stina

Flera meter!!! Vad bra för då kan jag lätt se vem som har gjort den här jättefina kudden!! Jag ska leta efter en jättelång kille i morgon ..som går och hukar sig för att inte stöta i taket!

Skulle vilja ha sett dig i morse när du fotade gräset....

2008-11-06 @ 21:33:30
URL: http://www.stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: ulla

Det tror sjutton att han blev stolt vem skulle inte blivit det.

2008-11-06 @ 21:56:04
Postat av: Lotta

Vilken tjusig kudde, förstår att han var ivrig att få den klar =)

Ja du, angående mitt problem !!

Nästa gång (jag lovar) det händer så ska jag inte bara sitta tyst o se på !! Även om hans mamma är där =O Om ingen annan kan säga till ungen så får väl jag göra det !!(om nu inte du kunde komma =) )

Jag blir så trött o så ledsen på detta =(

Allt man vill är ju att barnen ska ha det bra !!

Må gott =)

2008-11-06 @ 21:58:35
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Bella

Det kallar jag ett lyckat resultat, fin kudde och superglad elev!

2008-11-06 @ 22:41:18
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Intressant lapp-teknik, måste jag säga! (Fast det är säkert inte lappar, utan nåt annat som jag inte begriper mej på - men HÄFTIGT är det iallafall!). Och jag tycker mej ana ett nytt sätt att fixa fotbollsspelarnas sönderrivna shorts!? Bara quila lite runt om och sen låta revorna fortsätta fladdra i vinden! :-)



Inte undra på att grabben var både nöjd och stolt, och kul för honom att få fotodokumentera också! :-)

2008-11-07 @ 07:15:50
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: lilalili

En riktigt härlig historia ur verkliga livet! Vilken tur att man får läsa positiva saker från skolans värld också. Tyvärr tar de negativa rapporterna därifrån överhanden - precis som från så många andra ställen i verkligheten.

Kramis

2008-11-07 @ 09:19:43
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Camillasfoto

Härliga frostbilder Elena och vilken snygg kudde, förstår att han blev nöjd.

Ha en skön helg

Camilla

2008-11-07 @ 14:28:19
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Lissen

Det måste ha varit en lycka för dej att kunna motivera den här killen och få honom att känna denna stolthet och förnöjsamhet! Så rörande!

Förstår att han vill ha kvar kudden själv och titta på.... då och då.....

Ha en riktigt skön helg Elena!!!!!

Ps härliga frostbilder

2008-11-07 @ 15:27:31
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Isabels värld

Den blev ju riktigt fin kudden!! Fina bilder du tagit! Ha en trevlig helg! kram Pernilla

2008-11-07 @ 15:32:56
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag misstänker vem eleven är....

2008-11-07 @ 16:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0