Riddarspel!

Igår var det medeltida festligheter i området med tornerspel, musroulett, gycklare och
en massa "pröva på"-aktiviteter.
Dottern och jag gick mest runt bland alla hantverks-och mattält.


Drak blooooooood! (=päron)

Dottern smaskade på klubbor. Två stycken blev det.

Häx blooooood!

Jag fick mig ett par gjutjärnsörhängen.


Vi avslutade besöket med att titta på tornerspelet.

Men, oj vilken pers!
Vi satt först 30 min på träläktarna för att vara säkra på att få plats.
Sedan höll tornespelet på i 1 timme och vi satt med knäna uppdragna till hakorna
pga trängseln.
Skinkor och fötter höll på att domna bort.
Lägg till kylan som började komma nu när vi satt orörliga.
Men vi kunde i alla fall glädjas åt att de riddare vi hejade på (som var snyggast!)
också var bäst.


Nattens väktare (han i svart!) var min favvo!


Kommentarer
Postat av: stina

Vilka snygga örhängen!! Va kul med riddare och sånt...synd att jag inte visste för det hade säkert Filip gillat (i allla fall klubborna(

2008-08-31 @ 22:25:14
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bia

va´häftigt

2008-09-01 @ 18:19:52
Postat av: Modern

Varför gick detta min näsa förbi?

2008-09-01 @ 21:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0