På stan

Idag åkte den lilla dottern, den äkta maken och jag in till den stora staden. Vi kollade in Kulturveckan och Ung08. Den lilla dottern var inte alls intresserad av att testa alla roliga aktiviteter som erbjöds barnen på Blasieholmen.

   

På Nybrokajen fanns fotoutställningen "Livets steg" av Anders Ryman som jag ville se.
"Ooooh, vad tråkigt!" klagade den lilla dottern. "Men titta här! Vad intressant!! De tar upp sina döda för att ..." försökte jag locka dottern med.

Bland de sista bilderna vi såg var en serie foton från Spanien!



"I byn Catrillo de Murcia i norra Spanien firar man varje år fiesta del Colacho. Fiestans höjdpunkt inträffar den sista dagen, då alla spädbarn som fötts under året läggs ut på madrasser på öppna platser i byn. Sedan hoppar el Colacho, som representerar djävulen, längdhopp över dem, vilket ska skydda dem mot ondska och ska ge dem ett gott och hälsosamt liv." Löd texten till bilden.

Tänk om han snubblar eller får kramp i benet precis när han ska hoppa?

I Kungsan var det Ung08. Många olika tält bl.a. från polisen och räddningsverket. Jag testade Heimlich manövern på en "Choking Charlie". Det var lite läskigt för tänk om jag inte fick upp matbiten när alla såg på. Men det gick bra!



Efter lunch på McDonalds och Narnia på bio blev den lilla dottern i alla fall glad.
Jag var glad hela dagen!

Kommentarer
Postat av: Bia

Då var vi på stan bägge två!

2008-08-16 @ 22:49:52
Postat av: Bella

När du åkte in till stan åkte vi till landet.

2008-08-16 @ 23:04:53
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0