Det kan vara svårt...

...att vara mamma.

Det händer ibland att man till och med glömmer att man har barn. Åtminstone att man måste väcka dem så att de kommer iväg till skolan, helst i tid också.

Min dotter ringde mig på jobbet idag kl.8, förtvivlad.
"Varför väckte du mig inte!" (Skulle väckas kl.7.15)
Shit också!!! Förlåt, förlåt, förlåt! Vad kan man göra? Jag glömde...
Hon kom till skolan till slut, precis innan fröken skulle ringa hem och efterlysa henne.

Väl hemma frågade jag henne vad hon hade lärt sig av denna erfarenhet (jag trodde hon skulle säga "att sätta på en egen väckarklocka").
Hon svarade "att skriva en lapp så att du inte glömmer".
Ja, ja...


Men de är bra gulliga ibland. Jag skulle inte kunna vara utan dem!

Kommentarer
Postat av: stina

Ja inte nog med att man ska komma i håg att väcka sig själv ....man har ett gäng ungar som också ska väckas, då kan det väll bli så ibland att man glömmer någon av dom i bland!!

kul att du kommer ....13,00....

2008-08-19 @ 21:18:07
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Karin/Theas rum

Hej där!

Tackar och bugar =)



Jag gör mina kollage i ett program som heter Microsoft Photo premium 10, som jag hittat i min dator. Jag har lärt mig efterhand. När jag gjort ett kollage laddar jag in det som en vanlig bild coh postar in det som vanligt i inlägget.



2008-08-19 @ 21:23:44
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Bella

Barn är allt bra kloka.

2008-08-19 @ 23:00:57
Postat av: Bia

Jo, de är goa ungarna!

En annan måste förlänga sin morgon när två damer ska rigga sig!

2008-08-20 @ 16:49:00
Postat av: Modern

Jag älskar dem osso

2008-08-20 @ 21:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0