Förbannade...

...fotjävel!

Nu har den krånglat i 1½vecka och
jag trodde att mitt rörliga, aktiva liv var förlorat!

Total depression!!!

Efter en festkväll med högklackat och en liten löptur på 16km
började tårna i höger fot kännas lite konstiga.

En dag senare kom smärtan.
Det blixtrade från främre trampdynan ut mot tårna vid varje fot isättning.
Smärtan försvann inte och jag började leta svar på nätet...

Mortons Neuroma!
En ömmande nervknuta mellan två mellanfotsben.

 Jag ska ju springa halvmaran om 3 veckor!!!

Tog kontakt med min naprapat, fick snabbt en tid till Fotkomfort
och nu sitter jag här med mina nya gjutna hålfotsinlägg
1.500kr fattigare.



Kanske att jag kan börja springa och spela basket igen...

Kanske, kanske att jag kan springa halvmaran...kanske...

Jag kan ju inte tänka mig ett liv utan min idrott...



Kommentarer
Postat av: LissenTo

Har flera vänner som har fotinlägg och dom är nöjd med resultatet. Men det tog några veckor.



Håller tummarna för fotj..........



Sitter själv här rosslig och får oxå hoppa över träning, bara EN vecka kvar till vandringen.



Kram

2011-08-31 @ 09:39:55
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Viktkamp

håller tummarna för att du kan springa om tre veckor!!! Kram

2011-08-31 @ 14:59:00
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Veronica

Ja vad ska jag säga..... gå ALDRIG i högklackat !!! Du ska ha gympa dojjor när du går ut och festar =) Men om jag känner dig rätt så kommer du säkert att springa ändå, så tjurig som du är. Love you lots /lil sis

2011-08-31 @ 17:44:14
Postat av: stina

vila nu foten så att vi kan luffsa omkring i skogen snart...

2011-08-31 @ 22:45:51
Postat av: AnnaKK

Det där med högklackat... <:-) Du är inte den enda som har råkat illa ut! Men det är ju på nåt vis lite "finare" om man kan slira över det hela till att vara en idrottsskada istället! Hm!? Kanske?? Öh... 8-X



Fast hur som helst! Det är ju tur att det finns diverse duktiga människor som hjälper idrottare med fotproblem att komma tillbaka - så jag hoppas innerligt att inläggen har hjälpt! Dottern har såna, och är nöjd med sina. :-)



Hoppas att du redan har kunnat testa en liten löprunda, och att det har känts BRA!!



Kramar!!!

2011-09-02 @ 11:14:59
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Fia

Sitter här och läser och hoppas att foten har blivit bra igen! Håller tummarna!

2011-09-10 @ 08:38:06
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0