Skogsminnen!

Är inne på min fjärde snorvecka och andra virusinfektion.

Äntligen (enligt mina kollegor och säkert också min mamma)
har jag förstått att jag måste ta de lugnt och VILA.

Är hemma från jobbet,
äter en massa apelsiner (c-vitaminer ska ju vara bra)
och dricker te med ingefärsbitar i.

Jag välkomnar alla naturkurer som ni kan komma på
som hjälper mot snuva och luftrörsbesvär!



Min vila här hemma har gett mig lite tid åt mina bilder...

Härliga minnen från min tur upp till Källfallet!
5 damer som plockade litervis med kantareller,
åt gott och skrattade mycket!


Vi behövde inte ens leta, de bara stod där och väntade på oss!


Dag 1 efter ca.2½ timmes plockning!


Dag 2, totalt 101 liter!! (den sista litern är mycket viktig !)


En av damerna skrek högt när hon hittade denna lilla krabat på en kantarell,
då hade hon redan stött på en längre och mycket farligare varelse i skogen...


...och hon som gillar hösten för att alla ormar ligger och sover ...


Den här rackaren hittade hon alldeles själv!


På kvällarna åt vi himmelskt gott av det nyplockade, konserverade paprikor
och annat smaskigt vi köpt med oss.
Såååå stämningsfullt med alla levande ljus!


Några av oss hade tid att sitta och mumsa på lunchmackan.
Jag slängde i mig min och fortsatta jakten på di små..


Rävbajs...
ett riktigt konstverk!


Snyft!
Nu får jag vänta ett helt år på nästa kantarellvandring med väninnorna...


Kommentarer
Postat av: stina

Lite av tjusningen försvann ....förbannade ormjävlar! Men kul hade vi och du och jag var bäst på att plocka!

Krya på dig!

2010-10-12 @ 22:57:38
Postat av: AnnaKK

Verkar vara rena rama ormgropen ni är i!? 8-X Och det vet väl alla andra i trakten om, så därför får ni ha alla svamparna för er själva!? Och det är ju jättebra!! :-D Vilka ENORMA mängder ni plockade - jag är minst sagt imponerad!! Själv har jag bara hittat några få "trattisar" här i år... Och inte en enda huggorm! Vilket jag i och för sej inte är lessen över... :-)



Hoppas du lyckas vila bort basiluskerna nu!



Kramar!!! :-)

2010-10-13 @ 08:21:57
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Bia

Jag längtar oxå till nästa plockhelg!

2010-10-13 @ 20:00:11
Postat av: Krisitna

Ha ha - bilden på mig var snygg!

Jag var bäst på att vila - och rensa!

Det var kul - men arbetsamt :-)

2010-10-15 @ 07:07:49
Postat av: LissenTo

"Gu" vad mysigt att ha det här att längta till varje år!



Kram kram



Ps Hoppas du är frisk nu Ds

2010-10-17 @ 21:36:49
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: viola

Himmel!! Så masse sopp dere har funnet!! Det tok sin tid å rense, eller.. ?! Så ut som en veldig herlig tur! :)

2010-10-17 @ 23:55:20
URL: http://bjo-jo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0