Plocka, fota, plocka...

..se där en GRODA!



Ja, inte såg jag till några ormar i år.
Det som skrämde Stina mest var nog den lilla, lilla daggmasken
hon hittade i en av kantarellerna hon rensade.
Lilla jag var ju modig och bar ut den stackarn.

Jag sa inget när jag såg larven som kom krypandes på en gren.



När vi anlände Källfallet i fredags var huset lite rått och kallt.
Bia tände i vedspisen och det sprakade riktigt trivsamt.
Snart hade vi det varmt och gott.



Lite vin och Polly choklad och en massa skvaller...


...kvällen var fulländad.

Men inte satt vi för länge inte
för vi skulle tidigt upp. 

Första dagen fick vi ihop 42 liter rensad svamp,
fastän jag allt som oftast låg platt på marken och fotade...



Ja, men så har blev det ju!


Stolta små trattkantareller!

En välbehövd paus i skogen...


Attans vilka goda mackor vi hade med oss!


Väl hemma fick de knöliga trattisarna agera fotomodeller.
De är ju så tacksamma som ligger stilla!



Naturligtvis åt vi svamp till middag.
Det blev god skogspanna med fläskfilé och kantareller....
lite mer vin...
och MYCKET mer skvaller!


Mycket skratt och gamla minnen!

När helgen var över fanns det fortfarande en hel del kvar att rensa.
Jag fick hjälp av 9-åringen här hemma.
Hon kom bara till den andra kantareller då hon hittade en larv i foten..
...sen fick jag rensa själv!






Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vilka härliga bilder =) Svampar är vackra !!

Tack så mycket för din kommentar, ja vi får verkligen hoppas att det kommer att gå bra.

Kraaam !

2009-09-22 @ 00:24:25
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Lissen smyger in !

Snygga bilder och ser ut att vara en helt underbar helg!!!!

2009-09-22 @ 22:29:46
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: stina

Vilken kul helg vi har haft! Vi gör om det snart!

2009-09-22 @ 22:44:39
URL: http://www.stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Det var en skogsvandring som gav resultat både av svampar i korgen och vackra foto vilken lyckad helg.

Kram Ingrid

2009-09-22 @ 23:09:51
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0