Månadsbilden AUGUSTI

Bild nr 8 i fotoutmaningen Månadsbilden 2009.

Du kan se alla bidragen hos Camillas foto .


Så var det dags igen för ett månadsfotografi...
som jag alldeles glömde bort igår (den sista augusti),
så det blir lite fusk denna månad också.

Fotot togs idag den 1 september kl.8.
Har det blivit höst eller??
Nej, det var lite molnigt på morgonkvisten men hela 16 grader varmt.
På eftermiddagen sken solen och dagens toppnotering blev 23 grader!

Månadsbilden har visst blivit en liten loggbok
med noteringar om väder och temperatur!

Idag tog jag tunnelbannan och fick sällskap den sista biten till skolan
av en badlysten elev.
För idag startade nämligen simskolan.
Gissa om eleverna tyckte det var roligt!



Se alla mina månadsbilder här


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det förändras en hel del under året.

Kram Ingrid

2009-09-01 @ 23:09:25
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Bella

Det ser fortfarande somrigt ut!

2009-09-02 @ 16:14:51
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: ulla

Idag var det mycket mörkare än tidigare. Den lilla stugan på Globen som jag ler åt varje morgon var alldeles mörk i morse. Solen brukar lysa på den.

2009-09-02 @ 21:31:17
Postat av: AnnaKK

Mmm, lite höstigare är ju onekligen detta foto än de två-tre senaste... Men det är väl okej!? Hösten är FIN!!! :-) (Fast november är kanske lite onödig...? Hm!).



Vad SKOJ att det är klart med ombildningen till bostadsrätt nu! :-) Och den där tänkarefasen ang köket kan man gott låta hålla på länge, så man verkligen hinner känna igenom alla alternativ ordentligt! Ert kök låter ju inte helt olikt vårt ursprungliga (litet, trångt, fönster, udda mått), och det är väl si så där fyra år sen vi började laborera med inredningar, ombyggnationer och gud vet allt. Från början verkade det kunna bli hur omfattandet och kostsamt som helst nästan, men efter hand så har den ena smarta (?) lösnignen efter den andra fallit på plats, och som det verkar nu kommer det inte ens att bli särskilt dyrt. :-)



Växten på fotot är en rosenvial - ungefär som en perenn luktärt (fast doftlös...).



Ha en fin dag! :-)

2009-09-03 @ 06:13:05
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Bia

Jag har fortfarande inte kollat det STORA trädet!!!

Snart kommer alla vackra höstfärger.

2009-09-03 @ 06:56:36
Postat av: Lissen

Precis som mej blev också din månadsbilden sen. Har vi blivit mer glömsk?

Det ser lite höstlikt ut, kanske för det är så tidigt på morgonen, som du säger.



Veckorna springer iväg. Igår tränade jag på kvällen efter jobbet. Men kunde inte låta bli att skåp äta (onödigheter) lite när jag kom hem.

Dags att kila iväg till dagens arbete igen!

2009-09-03 @ 08:44:41
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: NatureFootstep Bildverkstan

ja, visst har det blivit höst :(



Vill bara tala om att

Bildverkstan återuppstår med ett nytt tema sent ikväll.

Nu finns jag på Blogspot så Välkommen dit.

2009-09-03 @ 11:28:28
URL: http://nfverk.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Kan ju tänka mig att barnen gillar sina simlektioner:-))

Månadsbilden är jag inte med i.. någon måtta får det vara på alla fotokedjor som poppar upp hela tiden.. jag är med i så många redan, men inte var vecka som jag uppdaterar alla.

Det verkar kul med just Månadsbilden och se alla förändringar i bilden och just temperatur vädermässigt:-)

Just uppdaterat.. skönsång av.. ja vill du veta.. så välkommen in:-))

Ha de gott.. lilla lärarinnan.. du har säkert fullt upp nu igen:-)

2009-09-03 @ 12:53:37
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja jösses vad fort detta året har gått.

änns som vi gick miste av sommaren på något vis?

Ha en fin fredag!

2009-09-04 @ 10:10:16
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0