Använd det du har...

...NOVEMBERUTMANINGEN!



Bea på BEAS BARNSLIKHETER har startat en liten hantverksutmaning.


Så här skriver hon:


Känner du igen dig?
Tygerna samlas på hög?
Knapplådan svämmar över?
Trådrullarna tar över det utrymme de förvaras i?
Garnpåsarna ligger och väntar på att få lite uppmärksamhet?
Och ÄNDÅ kan du inte motstå att köpa lite nytt varje gång du får minsta möjlighet?
Men...det dåliga samvetet över allt oanvänt material börjar krypa ikapp?

Häng då med mig i
"Använd det du har" -utmaningen.


Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi lottar ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg.
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.

Jag har hängt på tillsammans med dessa tjejer:

Strömming
Lotta
Plingen
Lockas lilla längtan
Beas barnslikheter
Allt kreativt
Fyra rum och kök
Elena
Mitt lilla hus
M family goes västerut
Strandviksvillan
Minellie
Från lägenhet till hus

Listan kommer att fyllas på vart efter nya pysslerskor börjar.

Häng med du också!!


Kommentarer
Postat av: stina

Ska bli kul att se vad du ska sy!!!

Nä det blev ingen mässa i dag (Filip ville ta det lungt sa han ...inte vet jag om han har tagit det lungt....)

2008-11-02 @ 22:13:14
URL: http://www.stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Jag borde "pyssla ihop" en trasig träningsjacka på jobbet... Men hängde den istället längst in i gadroben i ett försök att förtränga eländet! ;-) Men den kommer väl fram igen endera dagen, så egentligen kunde jag ju åtgärda problemet redan nu - risken finns ju att revan blir ännu större om nån använder den i det här skicket...



Japp, det blir verkligen fina färger med den nya kameran! Jag har inte micklat nån ting med dem i de där enbusksfotona - men den sena eftermiddagssolen hjälpte förstås till en del, bla genom att skina på de gula bladen på en liten bok i bakgrunden. :-)

2008-11-03 @ 08:41:25
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Camillasfoto

Hej Elena!

Nu har jag uppdaterat mig, så mycket man missar när man är på semester...Tycker att du är värd en ny kamera i julklapp, säg det till maken!

Ha det bra

Camilla

2008-11-03 @ 08:48:42
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: camilla

först tackar jag för att du grattade mej till vinsten i pennyhouse blogg!!!

sen måste jag ju säga att du tar väldigt fina bilder och har en jättefin blogg, jag kommer hit fler ggr de e ett som e säkert:)



Camilla

2008-11-03 @ 08:54:15
URL: http://graddbullen.blogspot.com
Postat av: lilalili

Det ska bli roligt att följa den här bloggen. Jag har ingen bra idé och för lite tid för eget pyssel just nu. Men material finns i långa banor. Ska emellertid på scrap på söndag med nytt gäng.

Kramis

2008-11-05 @ 07:55:56
URL: http://lilalili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0