Klädstilar?!?

Denna vecka har jag haft ett litet projekt på gång på jobbet...
...som även har fortsatt på fritiden när jag åkt in till stan m.m.

Inspirerad av min kurs Visuell kommunikation på Konstfack har jag provat på
nya klädstilar varje dag.
Klädstilar som jag normalt inte brukar ha.

Jag har fått frågan VARFÖR?
Jag var nog inte riktigt säker på det i början.
Jag ville nog pröva på hur det skulle kännas att gå i helt "fel" kläder.
Pröva gränserna för vad som är OK, hur omgivningen skulle reagera.

Kanske få igång en diskussion om identitet och
omgivningens förväntningar på hur man ska vara och se ut.

Mina elever reagerade inte så starkt som jag trodde.
Några lyfte lite på ögonbrynen och
andra hoppade till när de såg mig på morgonen,
sen var det som vanligt igen.
Jag var den vanliga Elena för dem.

Men idag fick jag höra av en annan lärare att hennes elever hade observerat mina stilar
 och startat en diskussion med henne.
Kul!!
Nu börjar det hända lite saker...

Dottern dokumenterade varje morgon innan jag gick iväg till jobbet.

Måndagens outfit:

 
Tummen upp från flera elever. Men lite läskigt tyckte några.

Tisdagens outfit:


Jag som aldrig går med joggingbyxor på jobbet...
men mina eleverna tryckte att jag var som vanligt!
Andra elever var imponerade för de hade aldrig sett
en fröken med en Adidasjacka förut...

Onsdagens outfit:


Här kom dotterns t-shirt väl till pass.
(Det var hon som kom på den här stilen!)
Ingen större reaktion bland eleverna mer än
kommentarer av de som inte gillar Justin Bieber...

Torsdagens outfit:


Den mest uppmärksammade stilen!
Jag gick med peruken hela dagen (även på stan!).
Några kollegor trodde jag var en vikarie.
En elev undrade varför jag var så strikt idag när jag brukar vara "rockyrocky"!
Det var delade meningar om min nya frisyr...
några tyckte faktiskt att det var snyggt
(de ville väl inte göra mig ledsen!).

Fredagens outfit:


Ingen större reaktion. jag såg ut som vanligt tyckte de flesta.
Mina egna elever försökte gissa stilen...
prinsessa eller drottning trodde de.
Gullungar!!

Jag tror jag fortsätter med fler stilar nästa vecka...
har inte hittat min favvo än men punkstilen kändes inte helt fel!!


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha!



Du är så himla HÄRLIG!!! Lyckliga ungar som får vistas i din närvaro, för du har verkligen mycket att ge - inte minst när det kommer till olika perspektiv på tillvaron och så där! :-D



Det här var ju ett himla intressant experiment faktiskt. Undrar vad mina golvmoppar på jobbet skulle säga om jag kom dit i värsta festblåsan på måndag...? 8-) Fast har de aldrig sagt något innan så lär det ju inte göra det då heller... <:-)

2011-03-26 @ 10:19:07
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Bia

Vad kan jag förvänta mig på måndag?

Androgyn?

Senildement?

Bullmamma?

"Fel Yrkesgrupp"?

2011-03-26 @ 13:45:25
Postat av: Lil sis

Jag röstar helt klart på den sportiga ;)!



2011-03-26 @ 14:29:42
Postat av: Stina

Min favorit var ju absolut den strikta Marja-Leena ! Det blir spännande på måndag ,,,,du är helknäpp!

Kram!

2011-03-26 @ 21:40:54
Postat av: Camilla

WOW, tänk om alla lärare var som du!



Ha det bra

Kram

2011-03-27 @ 16:44:24
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lite inspiration kanske: http://snubben.files.wordpress.com/2007/09/markt.jpg

eller:

http://minbebis.com/blogg/stina/files/2009/08/tatuerad.jpg

eller varför inte sexcrossingclothing:

http://photos-3.posh24.com/p/1124112/l/daniel_craig/daniel_craig_blir_transa_for_ett_gott_andamal.jpg

Min favorit än så länge är Sportstilen.

2011-03-28 @ 06:25:00
Postat av: Anonym

Ingunn postade ovan.

2011-03-28 @ 06:25:54
Postat av: Ulla

Elena, du är punkaren NR 1!!!!!

2011-03-28 @ 19:53:42
Postat av: Ulla

Tycker faktiskt att du ska komma ner till personalrummet och sprida lite inspiration!!!!!

2011-03-28 @ 19:54:41
Postat av: Maya

Vilken kul id'e! Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig!

Maya

2011-03-29 @ 11:54:58
URL: http://nastanochklart.blogspot.com/
Postat av: LissenTo

Du är för fantastisk och härlig!



Go girl, i like you!



I alla stilar.

2011-04-01 @ 22:52:08
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0