Gott Nytt År!!!

Året sista dag avnjöts stilla här hemma.
Fantastiskt god mat tillagades och festblåsan åkte på för några timmar.



Nyårsmenyn

Italieninspirerad förrätt: 
Mozzarella, hemmagjord pesto och soltorkade tomater inrullad i prosciutto.
Smördegspizzor med mozzarella, tomat och oliver.

Varmrätt:
Helstekt hjortfilé, potatis- och jordärtskocksmos, kantarell- och vitvinssås samt sparris.

Dessert:
Frusen bär- och fruktbakelse på en persikospegel.

Såååååå mumsigt!


Strax innan tolvslaget gick vi mot centrum för att beskåda fyrverkerierna.


Jösses vad det hade snöat under årets sista timmar!


Jag börjar bli gammal...
...det var ett förfärligt smällande och
jag längtade mest hem till soffan och mjukisbyxorna.

En halvtimme senare låg jag under filten och tittade på film...


GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: Bia

Hi, hi mjukisbrallor var det hela kvällen i Spånga, och mys i soffan.

2011-01-03 @ 09:41:07
Postat av: Barnens Hjältar

Ja, mina mysbrallor flög på efter middagen ;-)

Jag har försökt ringa F-kassan idag men det var helt omöjligt att komma fram pga driftstörningar. Jag fattar varför nu då :P

2011-01-03 @ 16:16:48
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Men WOW vilken middag ni fixade fram där då! Ser urgott ut!!! :-)~



Jag och maken tillbringade de sista timmarna av 2010 hos hans kusin + man, och fick oxfilé på tallrikarna där. Mumsigt!! Sen när klockan slog tolv slank vi ut en stund på deras veranda, varifrån vi kunde se hur grannarna fyrade av ett par raketer. Men det var så himla ruggigt, regnade och blåste halv storm, så vi gick faktiskt in igen innan de hade skjutit klart... Det blev ju ett nytt år iallafall! :-D



God fortsättning!!

2011-01-03 @ 18:47:29
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Lotta

Gott nytt år :)

2011-01-04 @ 00:49:17
URL: http://lisenj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0