I´m back

...from Finland!

Ojoj! Jag har ca 500 bilder som beskriver min vistelse i finland och jag vet inte hur jag ska börja.

Jo, vi var fyra glada som steg på finlandsbåten.

Efter lite mat och taxfreeshooping (godis!) tuggade jag på några goda Extrakolor som ska vara så bra för munhygienen. Plötsligt upptäckte jag att karamellen hade blivit hård.
"Vad konstigt det är ju en mjuk kola!"

Ut åker kolan och...en halv tand!

Neeeeeeeeeeej! Vilken början på semesterresan!
Jag satt och deppade i 10minuter och sen fick det vara nog...

Jag har ju börjat mitt nya liv med mindre och sundare mat och dagliga promenader.
En halv tand på den ena sidan och en utdragen tand (1mån sedan) på den andra bidrog till att mina måltider tog lååååång tid (vilket ska vara mycket bra!)

   Varje dag promenerade jag, och lyssnade på musik!

 Jag passerade ett gäng goa kossor som jag försökte locka med mig KOOOOOOOOOOOSERAAAAAAAAAAA!

Inga munkar eller fikabröd!

 Men det var det ju andra som smaskade på i stället.

Det blev bara liitta, liitta korvfrossa...

        

Utan rinnande vatten (förutom kranen i lagården) så blev det många dassbesök och bastubad.

     
Vy från dasset.          Bastun.

Många släktingar, kusiner och ungar kom på besök och det åts och fikades en massa
(jag drack BARA kaffe!)



Det var en riktig familjesemester med kortspel, läsning, gemensam tandborstning, kubb...

   
 och till slut ett litet dopp i sjön också.

Detta var bara början. Mer från Finland kommer så småningom...

Kommentarer
Postat av: stina

Vilka gulliga kossor!!! men fy vad präktig du är ....inga munkar eller andra gosaker !! Å motionerar gör du också! Har du tänkt att få en barbiekropp ""!!??? ja du är duktig du! Själv så gör jag så gott jag kan ...simmar lite cyklar lite äter ,,,,,,MYCKET!!!

2008-07-29 @ 23:51:20
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Krisitna

Du har verkligen unnat dig att komma i form! Bra Jobbat!

2008-07-30 @ 00:03:45
Postat av: Bia

Jag ser fram emot den spännande fortsättningen

2008-07-30 @ 07:09:47
Postat av: Ingunn

Nu hittade jag dig. Du finns bland mina favoriter! Det låter som en trevlig semester.

2008-07-30 @ 15:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0