Hos kusinen i Borgå

Vi tillbringade vår sista helg i Finland i Borgå eller Porvoo som det heter på finska.
Bilturen tog ca 5 timmar och vi stannade för fika på en otroligt vacker rastplats/stuga.



Vi bodde hos den äkta makens kusin.
De har ett superfint självbygge i blått med en läcker inredning och skiiiit snygga detaljer.


Vita väggar och mörkt ekgolv (+ en öppen spis som inte syns)!
Kaklet i badrummen har jag tyvärr ingen bild på, men ojojoj!


Vi blev otroligt väl mottagna med god mat, tårta, vin och bubbel.



På söndagen åkte vi till Helsingfors och tivolit Linnanmäki. En resa på 30 min.
Allt om besöket kommer i ett senare inlägg.

Vi avslutade vistelsen med ett besök vid Haikko Herrgård som ligger vackert vid havet.
Vi tog en promenad i området
och jag tyckte att det var en peeeeerfekt plats för ett bröllop.
Jag försökte sälja idén till mina barn men det var ingen som nappade...

   

Konstnären Albert Edelfelts hem låg inte långt därifrån.

På måndagskvällen bar det hem igen.
Alla barnen läääääängtade sååååå!



Efter dagliga promenader, inga bullar och munkar, långsamt tuggande av maten...
...gick jag ner de 2 Möjakilona!







Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken vacker rastplats. Vad duktig du är som går ner flera kilo bara så där! Mina skor är typ sandal utan bakrem. Vi tar hand om varandra just nu. Snart kan vi nog skratta också. Aj!

2008-07-31 @ 22:53:26
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: stina

Aha ...jag ska börja tugga långsammare!!!

Vad mycket fina semesterbilder!

2008-07-31 @ 23:50:49
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0