Linnanmäki

På tivoli i Helsingfors!


Efter nästan två veckor av lååååååååångsamhet var det dags för lite fart.
Vad kan vara bättre än en nöjespark med många läskiga attraktioner.
Vi åkte till Linnanmäki (eller Borgbacken på svenska) ca 30 min bilfärd från Borgå.

Hela familjen fick åkband.



Efter en lite försiktig början åktes det förfullt (allt var nytt och vi hittade inte).

Jag som har höjdskräck vågade mig på en utav de fyra berg och dalbanorna (den i trä!),
men sedan fick det räcka för min del och jag stod hellre och såg på när de andra åkte.



När vi åkte upp för Panorama-tornet för att beundra utsikten
klängde jag mig fast på sonen och blundade.
Jag fick ont i magen. Hualigen!!



Roligast var de attraktioner som höll sig nära marken och då speciellt de som man blev...

    ...blöt av.

Men några läskigheter prövade jag...

  
Jag blundade hela turen på den orangabanan.

Det var X-tra roligt att få med hela skocken att åka Bläckfisken
och att sedan tränga in sig i en kaffekopp tillsammans.



Efter en intensiv dag var det många som var trötta...

...men tyvärr fick jag inte lov att lägga in en tröttis-bild här av den lilla dottern.

Alla tyckte att Linnanmäki var mycket bättre än Gröna Lund.
Betygen familjen gav låg mellan 7-10 poäng (där 10 är maxpoäng).

Linnanmäki är väl värt ett besök!

Kommentarer
Postat av: stina

Å fy vad mycket läskigt.....Vilda musen och bergochdal banan är vad jag fixar!!!

Jag har shoppat på

http://www.handarbeta.se/

Hon har en affär på Ekerö. vi var på Munsö i går och badade så vi stannade till där på vägen hem och knackade på (affären var stängd)

10st kostade 220kr . Styckprsis 24kr tror jag . Det är dom billigaste jag har hittad. Fast jag vet inte om jag tycker att det är så kul.....måste öva!

2008-08-01 @ 21:15:28
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bella

Det verkar vara något för mig, när alla benbrott är klara. Tänk vad kul vi hade på Grönan! Kram.

2008-08-01 @ 22:40:54
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Krisitna

Vad duktig du är som gör så fina reportage!

Vi hörs!

2008-08-02 @ 12:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0