MIDNATTSLOPPET!!

Jag har befunnit mig i ett midnattsloppsrus hela dagen idag!

Mitt första lopp är genomfört!

Min stackars familj har hört mig återberätta loppet gång på gång...


1 timme kvar till start...

Kvällen var varm och fuktig.
Luften var kvav och det var svårt att andas.
Många som genomförde loppet hade svårigheter,
blev uttorkade och fick värmeslag.
Två personer dog...

Men, jag tog mig runt OCH fick en superbra tid.
10km på 54 min 25 sek!!
Plats nr. 785!
Bara ca 5.000 andra tjejer bakom mig!!

Publiken bar mig den sista biten när målet aldrig verkade närma sig.
Hela jag var genomblöt.


Tusentals bananer i väntan på mål gående löpare


Nu är det dags att bestämma nästa mål...

Kistaloppet?
Lidingöloppet?
eller varför inte halvmaran...


Kameran glömdes hemma så det blev några snabba foton med mobilen innan loppet.
Efter loppet var jag så trött så jag orkade inte dokumentera mitt röda svettiga ansikte.


Uppdatering!
Den uppmärksamme har nog sett att jag skrev 54 TIMMAR
men naturligtvis är det minuter det handlar om.
Nu är det ändrat!


Kommentarer
Postat av: stina

Fasiken vad duktig du är Elena♥ ! Blev lite orolig när jag läste tidningen imorse ....men nu vet jag ju att du fixade det trots en djävulsk värme!

2010-08-15 @ 22:55:46
Postat av: Camilla

WOW Elena, du är helt otrolig!!!

Jag läste precis i tidningen att två dött under det loppet.

Ha det bra

Kram

2010-08-16 @ 07:29:42
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Krisitna

Skitbra! Din hälsocoach är mycket stolt över dig :-)

2010-08-16 @ 09:49:06
Postat av: Tuomo

Stort grattis! Toppentid! Det finns några platser kvar till ½maran.

2010-08-16 @ 10:04:55
Postat av: AnnaKK

Strongt gjort!!! :-D GRATTIS!!!



Men hemskt med dem som pressade sej själva till döds... Läste om det på nätet (Expressen). Känner man inte när man håller på att få mer än nog, så man hinner stoppa i tid??? 8-X Hu...



Önskar dej ett stort lycka till med den fortsatta löparkarriären - tror nog du fixar en halvmara också, om du bara vill!!! :-)

2010-08-16 @ 12:12:38
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Petri

Stort grattis! Klart du ska springa Kistaloppet. De är finurliga med marknadsföringen och har en härlig utmaning till Midnattsloppets löpare. Slå tiden från Midnattsloppet på Kistaloppet och få två biobiljetter. Fick ett infoblad i lördags om det.

2010-08-16 @ 14:37:09
Postat av: ulla

Jäklar vad duktig du är! Strongt gjort att springa bra i den fuktiga värmen

2010-08-16 @ 19:47:06
Postat av: Fia

Nu är jag imponerad! Starkt att få en så bra tid och fullfölja loppet i den tryckande heta och fultiga luften. Bra jobbat!

2010-08-20 @ 19:54:21
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0