En riktigt sopig vecka...

...har det varit!

Foten min blev inte bättre av de nya skoinläggen
men det hindrade ju inte mig från att vara aktiv på annat sätt...

Jag cyklade som en galning,
hoppade på hälen när jag skulle fort fram,
tränade lite skott på basketträningen,
styrketränade och
körde hårt den övning som naprapaten ordinerat mig...
...kanske lite för hårt, lite för tungt och lite för mycket...

Vaknade förra lördagen med värk i hela underbenet.
Det blev värre på söndagen och smärtan var olidlig när benet böjdes åt sidan.
Linkade till jobbet på måndag och på eftermiddagen var jag ordentligt rädd...
smärta, svullnad och spänningar från knä till fot!

Mannen fick köra mig till akuten.

Diagnos: stor muskelinflammation.
Ordination: Voltaren kur i 10 dagar och remiss till sjukgymnast.

Jag har hunnit med naprapatbesök, vårdcentral, ultraljud och sjukgymnast den här veckan...
inga proppar eller muskelbristningar hittade!

Det var väl bra...

Nästa veckas halvmara är otänkbar!
(Men jag har mina svaga stunder då jag inbillar mig att jag inte har ont
och att jag kanske skulle försöka mig på den ändå...)

Nu ska jag smyga igång med promenader och stärkande övningar för de slitna benen.

På min senaste promenad tog jag med mig kameran för att gå SAKTA...

...det var en riktigt sopig promenad...





Stackars det barn som blev av med denna "tröstare"!

Kan bli lätt att man stoppar gosaker i munnen när man behöver tröst...
jag får passa mig!!


Kommentarer
Postat av: Christina

Vad skönt att du fått göra ultraljudet och fått veta att det inte var farligt! Jag har allt varit lite orolig... Ta det lugnt nu, du behöver inte cykla som en GALNING, man kan cykla ändå. Kram C

2011-09-12 @ 07:48:50
Postat av: AnnaKK

Men Elena då! <:-) En olycka kommer sällan ensam, eller vad man brukar säga - fast här verkar det onekligen som om det är du själv som är boven i dramat. Så klart du inte kan busa på för fullt när du är skadad - det blir alltid nåt slags bakslag då...



Hoppas sjukgymnasten har bra tips och råd att komma med, så får du fixa de lopp du inte hinner med i år nästa år istället!! De springer inte ifrån dej! :-D



Kramar!!! :-)

2011-09-13 @ 18:23:30
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stackare, Krya på dig!

Kram

2011-09-14 @ 15:31:55
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0