På Nyckelviksskolan...

...igen!

Jag är tillbaka på Nyckelviksskolan som handledare
för de blivande Hantverkspedagogerna.

Under 8 måndagar ska de träna på att hålla i en gruppövning.
De får träna på att strukturera och planera, att ge och ta emot feedback
 samtidigt som de delar med sig av deras hantverkskunskaper,
inspirerar både mig och varandra!

I veckan var det bl.a. lerknådning med händerna under bordet...


Jag tror att denne lille krabat blev till av en överbliven lerklump, dock över bordet.

...och tillverkning av korgar gjorda av blåbärsris.


Läckert!

Jag blev sugen på att pröva annat material också,
kanske en korg av tidningspapper.

Ikväll ska jag på Rihannas konsert...
men imorgon kanske jag knåpar ihop en liten korg.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack för att du svarade på mitt inlägg! Jag har en vän som är inne på sitt andra år på Nyckelviksskolan och går Design&Arkitektur programmet. Jag ska söka in till Keramik programmet + ev. ett par andra (Man blir ju så sugen på att prova allt!), nästa år. Hoppas bara man kommer in.. Ska fortsätta kolla in din blogg, det är så kul att se allt pyssel!

2011-11-02 @ 20:40:56
URL: http://stichanddraw.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0