Midsommar...

...för mig är god mat med mina nära och kära!

Midsommarstång, nubbe och sill...

NÄÄÄÄE!

Inget för mig!

Jag skyller på min spanska ådra...

Grillat
och
obegränsat med jordgubbar
är det jag gillar bäst.

Det har blivit lite tradition att fira hemma hos min kära lillasyster...


Såååå mycket kött! Vi fick med oss lite hem i en doggy bag.


Tillsammans vid det nya långbordet.


Payback time!
Dottern påstår att jag alltid fotar när alla äter.
Nu var det min tur att förevigas med mat i mun.


Kladdkaka, jordgubbar och grädde...
...himmelskt gott!


Och så lite bus med hundarna.
Tennisbollen var så blöt av saliv så det skummade om den.





Trevlig sommar!!!




Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad härligt det ser ut!



Haha, ingen fara, det är väl bara sunt att folk glömmer blogga :P

Tack så mycket! ja det blev en liten Milla i april i år. Hoppas nu du får en riktigt härlig dag i solen!

2011-06-29 @ 07:52:38
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Bia

Härliga bilder, Elena.

Vilka är de spanska midsommartraditionerna för grillat och jordgubbar är min tradition oxå.

2011-06-29 @ 08:10:04
Postat av: Camilla

Önskar dig en skön sommar

Kram

2011-06-29 @ 18:26:41
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Ja, nu äntligen är det SOMMAR på riktigt - och så ska det absolut vara både grillat och jordgubbar i mängd och parti! :-D



Traditionell midsommarmat som sill och snaps har jag lärt mej uppskatta först som vuxen, medans det där med midsommarstång var betydligt roligare när jag var liten... :-)



Ha en toppenfin sommar, Elena!!

2011-06-30 @ 08:51:57
URL: http://annakk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0