En liten smak av Finland

När vi är i Finland gäller det att hinna äta allt det där som är typiskt för just
våra Finlandsbesök...
grillad korv
kaffeost
köttfärspiroger
smultron
jordgubbar
och så...

...possu munkki
(nasse munk, efter grisens öron!)
Stora härliga munkar med jordgubbssylt i.
En ren njutning.
Försök att äta en sån utan att slicka er om läpparna om ni kan!

När vi satt där och avnjöt våra munkar fotades det en hel del.
Dottern gillar att ta snabba bildserier så att det nästan blir som en film.
Jag ställde villigt upp och talade med mycket överdrivna munrörelser.



Guuuu' vad jag skrattade när jag såg bilderna! (de var måååånga fler)
Speciellt åt den sista i denna serie där jag nästan ser ut som Munchs Skriet.
Ser jag verkligen ut så när jag pratar?!

...det behövs så lite för att man ska skratta och bli glad!


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Haha visst var det lite oväntat slut på videoklippet :P



Vad goda de kakorna ser ut. Inte lätt att äta utan att slicka sig om munnen :P



Ha en fortsatt fin kväll!!

2011-07-16 @ 22:58:34
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Modern

Jag tänkte väl det,evigt mofflande.

Lite avundsjuk blir man ju.

2011-07-17 @ 13:44:41
Postat av: Ulla

Du och din dotter vet hur man ska roa folk :-)

2011-07-17 @ 17:36:13
Postat av: LissenTo

Så mycket gott ni ska mumsa, mmm. Piroger var det ett tag sedan jag gjorde. Fattar inte varför, för det är så gott.



Bildserien :-)

Klöverblomman, finfin!

2011-07-18 @ 17:45:13
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0