Fyyyy...

...nu har jag haft roligt igen!

Dagens övningar på Nyckelviksskolan var mycket spännande.

Bl.a. en uppgift som passar den som tycker måleri är svårt.

Som konstnären Matisse gjorde ibland
 fick vi förlänga våra armar och måla med långa pinnar.


Pinnen doppades i en mugg tusch som stod på golvet och
sen var det bara att försöka måla av de olika stilleben...
...citroner, paprikor och valfritt objekt i rummet.


Efter varje stilleben skulle vi vrida vår bild ett kvarts varv.
Motiven hamnade lite på varandra då...inget krav på perfektion!

Sedan var det dags att gå loss med färgen...


...härlig, krämig akrylfärg som lades på med hjälp av...


...palettkniven.

Smack på med färgen!

Blanda lite nya färger...


...och så var det klart!

En otroligt rolig uppgift där det inte går att misslyckas.
Allt blir bra!

Den som är nyfiken på hur eleverna arbetar på Nyckelviksskolan kan besöka dem
nu på torsdag den 11 november kl.10-12 & 13-15 då det är öppen dörr.


Kommentarer
Postat av: Bia

Det där kan vi väl göra i skolan.

2010-11-09 @ 06:37:58
Postat av: Lotta

Blev ju tjusigt, o mycket roligt verkade det ju vara med :)

2010-11-09 @ 23:56:34
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Bella

Vad härligt resultatet blev. Förstår att ni hade roligt =)

2010-11-10 @ 12:02:03
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Mor

Jag vill ha den!!!!!!!!

2010-11-11 @ 09:46:44
Postat av: Ulla

Jag vill också göra så där roliga övningar!

2010-11-14 @ 11:01:23
Postat av: Marie Sjöström

Hej

 

Tack för en intressant blogg!

 

Jag hittade er sida och undrar om ni skulle vara intresserade av att publicera en länk till våran klients hemsida?

Denna artikel har en diskret länk till Expedias hotellboking hemsida, som vi sammarbetar med.

 

Namn: Expedia

URL: http://www.expedia.se/



Tack för att ni har tagit er tid och läst. Tveka inte att kontakta mig om ni har några frågor. Jag skickar gärna artikeln till er om ni är intresserade.

 

Med vänlig hälsning,

 

Marie Sjöström

OBAN Multilingual

2010-11-25 @ 18:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0