Wildlife!

Har varit på kompisens landställe i två dagar.
Lämnade ösregnet i Stockholm och kom till ett Källfallet i solsken!!

På bara några timmar hade vi träffat på både
livsfarliga
och 
harmlöst söta
vilda djur...


En fästing attackerade oss mitt i blåbärsskogen!


Tänk den som kan gå på vatten så som skräddaren!


Visst hade dottern rätt...
hon hade sett en huggorm som ringlade iväg i gräset vid hallonbuskarna.
Jag fick fortsätta ensam med plockandet...


Ojojoj, vilken fart det var på den här larven!
Det var som om den visste att den var på en bilväg...
...det gäller att ta sig snabbt över eller bli påkörd.


Ingen av döttrarna ville pröva lyckan på denna söta lilla groda...


geting DÖÖÖÖÖÖÖ!


Jag blir alltid så glad när jag varit uppe Källfallet.
Den underbara stämningen i huset med god mat och trevligt sällskap. 
Så härligt med skogen och naturen...
balsam för själen!

Ny energi och inspiration!!







Kommentarer
Postat av: Bia

.. och även du, Elena är balsam för Källfallet. Den här gången med härliga döttrar i bagaget och smaskigt recept på couscous-sallad.

2010-08-04 @ 21:49:46
Postat av: Bella

Men fyyy vilka läskiga odjur!!! Utom skräddaren, den är gullig.

2010-08-04 @ 22:11:50
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: stina

Bia påstår att den där ormen var lika liten/smal som ett snöre !!....men jag kan klart och tydligt se att den är ENORM!!!!!!!!

2010-08-05 @ 23:50:52
Postat av: Ingunn

Det är ingen larv, det är en grillad korv.

2010-08-06 @ 05:54:29
Postat av: LissenTo

Även om det var många "vilda" djur, så förstår jag att det är som balsam för själen att vara där.

Kul när det är årligt återkommande.

Minnen från år till år!

2010-08-09 @ 23:29:09
URL: http://lissento.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0