Stockholm, Stockholm...

Idag föreslog dottern att vi skulle göra någo roligt.
Hon ville till Skansen och Skansen fick det bli!

Vi tog tunnelbanan till Kungsträdgården och när vi kom upp såg vi hur den stora Maratonhorden sprang förbi.


Vilken tur att vi inte skulle över på andra sidan!!

 
Löparna kunde få vätska både i kroppen och under den svalkande duschen.

Vädret var så där lagom varmt, 23 grader!
Men jag avundades inte de som sprang. För vissa såg det riktigt tungt ut.



Vi promenerade till Skansen och
njöt av ett vackert Stockholm mitt i folkvimlet.
Under Djurgårdsbron hyrdes kanoter ut och
både vuxna och barn doppade sina fötter i vattnet.

När vi då äntligen kom fram till Skansen var vi ju tvugna att fylla på reserverna.
I det lilla bageriet köpte vi oss tre olika sorters bullar.


Dottern smaskade på en härlig kanelsnurra.
Hon försäkrade oss att den var mycket god!

Fulla av energi gick vi runt och såg på djuren.


Uttern visade sig från sin bästa sida idag!
Men Järven ville inte visa sig alls.
Ärligt talat vet jag inte om jag någonsin har sett till den där Järven...


En liten nyfödd älg låg och sov så sött.
Han eller hon var verkligen liten må ni tro.

Naturligtvis tog vi en tripp in på Akvariet också för vem kan motstå de roliga...


...Lemurerna. Ja, just detta exemplar ser ju lite läskig ut då!
Men det fanns många små Lemurer som hängde på mammornas ryggar.
Vi såg till och med en liten en som ammade

På vägen ut lekte dottern lite med en Surikat.


Ja, så farligt var det ju egentligen inte...


...det fanns ju en glasskiva emellan!

För att orka ta oss hela vägen hem...


...fick vi  fylla på med lite kall glass!

Lyckan var fullständig...

...när vi tog Djurgårdsfärjan över till Slussen!

 Vi var tillbaka vid 19.30 och ingen middagsmat hade vi hemma!
Stackars oss som fick hoppa in på pizzerian och köpa middagen där!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Wow vilken härlig dag ni haft! Dunder fina fotografier :D



Kram

2009-05-31 @ 00:18:53
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men vilken underbar dag =)

Vilka söta små djur du fångade på bild. Hahaha,jag undrade först hur dottern vågade hålla fingret så nära surikaten =O

Ha en jättebra Mors Dag, kram !!

2009-05-31 @ 12:42:24
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Bella

En sån härlig dag ni hade, men jag gissar att du var helt slut på kvällen efteråt. Men det var det väl värt.

2009-06-01 @ 16:52:23
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Varför bor inte jag nära Skansen?! Jag skulle i teori kunna bosätta mig där!

2009-06-02 @ 21:22:09
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: lilalili

WOW!!! Så underbart! Jag blir fullständigt stum av beundran över din fotografering och att du varit på Skansen! Jag hade tänkt mig att åka dit sist jag var i Sthlm men kom upp för sent för att det skulle vara lönt. Jag hoppas jag får en chans att komma dit en annan gång!

Jag blir lika glad varje gång jag ser att du uppdaterat. Tycker så mycket om att titta på dina bilder och vad du hittat på! Ha en skön vecka! Kramis tills nästa gång!

2009-06-02 @ 22:17:08
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Vilken härlig dag med sköna foton. Dina bilder från maraton vara kanon.

2009-06-02 @ 23:01:06
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: Lissen

Mysigt att dottern vill vara med mamma, gullig tjej.

Söt liten älg och lemuren också (fian bilder)



Ikväll har jag sprungit Vårruset, bara 5 km om man jämför med det loppet som ni såg!

2009-06-02 @ 23:40:57
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härlig dag ni hade!

Fasen- Jag visste väl att vi skulle tagit oss till Stockholm på vår Sverigeresa...Dan ville desperat se en älg och stirrade ständigt in i skogen vart vi än åkte genom de Uppländska skogarna- men ingen älg syntes till! Det får tusan bli Skansen nästa gång!



Kraaaam!

2009-06-03 @ 13:28:43
URL: http://bellasweb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0