I'm back!!

I måndags kväll landade jag på Arlanda efter hela 3 veckors semester i Spanien!
10 glada resenärer åkte ner för att träffa släktingar, sola, bada och äta gott.
Regionen Murcia slog värmerekord. På sina håll steg temperaturen upp till 45-50 grader...
...men vi hade bara 40!

Vi svalkade oss i Mar Menors ljumna och lugna vatten...


Det var ett evigt smörjande av solkrämer och aftersun.
Konstigt nog var det  bara de två äldre männen i sällskapet som brände sig!

Självklart skulle alla, stor som liten, smaka på alla de typiska spanska maträtterna...
paella
jamón serrano
(lufttorkad skinka)
tortilla de patatas (potatis omelett)
calamares (friterade bläckfiskringar)
pimientos de padrón (friterad paprika)
gazpacho (kall grönskakssoppa)
churros (friterade "munkar")
corte (sandwichglass)
flan (brylépudding)

...och vi vuxna fick också smaka på Sangrian!!


Kan ni tänka er att blonda jag är halvspanjorska!!
Jag bara äääälskar att sitta bland mina spanska släktingar
och lyssna till deras skvaller och målande beskrivningar.

Och många släktingar är det...
...fastrar, farbröder, kusiner, sysslingar, tremänningar...

...och vi blir bara fler och fler för varje år som går!

Efter två veckor åkte halva gänget tillbaka till Sverige
och vi som var kvar fick äntligen komma ut och segla på innanhavet Mar Menor.


Barnen var fullt sysselsatta med att räkna maneter "medusas"
när vi susade fram med vind i seglen.
De bruna maneterna (de såg ut som stekta ägg) fanns det flest av och de var också de ofarliga. De vita däremot kan brännas ordentligt, det fick min lilla dotter uppleva en blåsig dag på playan.

Bruna och fina packade vi då våra väskor i måndags,
satte oss i hyrbilen...
...och kan ni tänka er...
...himlen öppnade sig och grät en skvätt  för oss!



Hej då Playan!
Hej då Spanien!!!!


Kommentarer
Postat av: stina

Min släkt är inte så stor ...kan du möjligtvis dela med dig lite ? Jag tänkte att du kanske kunde ta med mig nästa år ! Lite spanska kusiner är inte helt fel!

2009-08-12 @ 23:22:34
URL: http://www.stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Hej på dej!



Och välkommen hem igen - fast jag förstår verkligen om du hellre hade stannat kvar i solen hos goa släkten ett tag till! :-)



Måste iallafall ha varit ett perfekt sätt att ladda batterierna inför det nya arbetsåret! (Eller kallar även ni lärare det för läsår, kanske!?).



Alla rönnbär tyder väl föresten på att det ska bli en hiskeligt lång, kall och sträng vinter!?! 8-/ Fira julen också på playan, kanske!? ;-)

2009-08-13 @ 10:25:53
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Bia

Härliga bilder!

Jag blir hungrig när jag ser paellan!

Vill ha . . . .

2009-08-13 @ 18:34:53
Postat av: Linda

Hej Tjejen, Gud vad det ser härligt ut. Jag vill oxå åka dit, till hemlandet. Myyys. Skönt med en lång varm härlig semester. Jag e så avis. Kraaam

2009-08-13 @ 19:36:39
URL: http://www.metrobloggen.se
Postat av: Lotta

Åhhh vilka underbara bilder =)

Sol,varmt,god mat o härligt sällskap =)

Jag vill också ha släktingar i nå't semesterparadis !!



Välkommen hem =)

2009-08-13 @ 23:56:37
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Lissen

Oh Elena vad härligt med en så stor släkt!Blir lite avis. Alla middagar med den goda maten och det spanska spräket ekade väl mellan taken. Dina barn kan väl spanskan, vilken rikedom!

2009-08-15 @ 23:12:56
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: hea

Oj, oj oj.. jag säger då bara det, vilken semester du har haft! :) Här i norr har det mest vart regn, sitter just och önskar mej själv till halvspanjorska jag med ;)

2009-08-16 @ 00:10:30
URL: http://healina.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Välkommen hem! Och vilka underbara veckor ni haft. Är riktigt avis :)

2009-08-16 @ 11:32:55
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: Lena

Välkommen hem!



Vilken härlig resa du verkar fått :D Att få träffa släkt & vänner är härligt och i skön hetta så kan det ju bara bli ännu bättre!



Att vara ute på havet är ju hur härligt som hellst!



Ha en fin dag/Kram

2009-08-16 @ 15:04:48
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0