Måååååndag morron...

...och jag känner mig så gla´!

Ryggsäcken doftar fortfarande av kantareller och på jobbet lääängtar jag efter att få reta Stina som har ormfobi.

Men hu, vilket tempo det blev efter de långsamma skogsturerna!
Först skrämde jag eleverna med några läskiga spökhistorier från boken "gröna handen". Det var många barn som dog och de skulle alla envisas med att gå genom kyrkogården hela tiden. Undrar om jag får skäll av föräldrarna i morgon?
Sedan var det Elsa Beskow och John Bauer som avhandlades. Tre grupper efter varandra...
Efter lunch var det dags att kladda rejält - papier maché. Odens spjut och Frejas skära tillverkades.

Hemma avvek jag från matlistan -ojojoj!
Mannen såg undrande på mig..."men varför?"
Jag ville helt enkelt pröva på något nytt och kom ihåg ett recept på Köttfärsgratäng från Bloggen Isabels värld som jag tyckte passade familjen. Den var både lättlagad och god!

Mannen tog hand om disken och jag tog hand om den stora dotterns läxläsning -Matte. Sååå roligt!
Bl.a. ekvationer som denna:
Du får reda på att Åkes ålder är (2x+1)år och Niklas ålder är x år.
Tillsammans är de 28 år. Hur gamla är de två killarna? Lös med ekvation!
Kan ni svaret????

Här kommer lite godis för ögat...
...fler vackra bilder från helgens äventyr!













Svar på ekvationen:
Niklas är 9 år x=9
Åke är 19 år (2x+1)=(2x9+1)=19
9+19=28
Enkelt, eller hur?!



Kommentarer
Postat av: Krisitna

Jag kunde faktiskt själv!

Varför har du skrivit lösningen?

Det tänkte ju jag göra!

Gläder mig att du oxå tyckte det var enkelt!

Ses imorn!

2008-09-22 @ 21:13:07
Postat av: Krisitna

Vackra bilder oxå!

2008-09-22 @ 21:14:08
Postat av: stina

Fasiken vad du är duktig på att fota ,men du är en elak kompis ...eller dum kanske man ska säga som inte fattar att ormar är >>LIVSFARLIGA och absolut inget man fotar för att visa mig!!! När man ser en orm så ska man skrika och hoppa upp i närmsta tall ! INTE stå still och glo .....

2008-09-22 @ 22:37:26
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bia

Oj va´du hunnit med!

2008-09-23 @ 07:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0