Lördag!

Oh, vad skönt med helg!
Den lilla dottern vaknade titidigt men jag låg och drog mig lääääänge.
Kl.10 prövde jag benen och resten av kroppen. Ingen förändring...
...mina rumpmuskler gjorde ont och jag gick fortfarande som en anka.

Efter en nyttig frukost (bl.a. med linfrön=bajsabra frön) drog jag på mig träningskläderna
och tog en rask promenad/joggtur för att mjuka upp de stela kroppsdelarna.
Jag tror att det lyckades liitta, liitta...

Sen var det dags för stryk högen!
En hög med nytvättade kläder som jag så duktigt sparat på i två veckor.
Förlåt, men jag är tvungen att stryka.
Det är mitt medfödda arv!
Skyll på min mamma!!


Ca.4 timmar senare var  jag klar!



Så klart hade jag en plan.
Om jag stryker kan jag ju inte laga mat.
Mannen fick täka ut, handla och tillaga middagen.

Mmmmm, vad gott det blev!
Jag fick smaka på hjortstek för första gången
med klyftpotatis, zucchinisås, kantareller (köpta) och svartvinbärsgelé.


Inte dumt alls!


Kommentarer
Postat av: stina

Vilken smaskig måltid----fast inte köttet ....men svamparna! Du ska väll med oss och plocka svamp i oktober? Så att du får se våra guldgömmor! Maria bara gapade när hon var med oss . Ja tänk att man alltid ska spara stryktvätten tills den håller på att välta!

2008-09-13 @ 21:57:28
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Vilken smaskig middag! :-)~



Stryka är väl inte riktigt min grej - ett nödvändigt ont ibland bara... <:-)



Go´natt! :-)

2008-09-13 @ 23:36:43
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken tur min dotter har som aldrig stryker kläder. Det har hon ärvt efter sin mor!:)

2008-09-13 @ 23:53:32
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Mumari

Den där middagen såg riktigt god ut!

....stryka kläder...jag har nog aldrig gjort det! Inte ens gardiner, dom sprayar jag vatten på om dom är skrynkliga när jag hänger upp dem :D Husmorstips alá mumari ;o)

2008-09-14 @ 08:04:06
URL: http://mumari.se/
Postat av: AnnaKK

Svar ang kameror! :-) Det är VERKLIGEN en djungel att sätta sej in i systemkameror - dels i alla märken och modeller och dels i alla objektiv.



Jag läste i nån blogg häromdagen om någon som precis hade köpt en systemkamera. Nu kan jag inte citera ordagrannt, men personen i fråga konstaterade att "det här kommer att bli dyrt, för nu måste jag köpa alla objektiv och andra tillbehör som jag har kommit på att jag också vill ha"... ;-) Och det ligger nog mycket i det, faktikst!? Även om man köper ett komplett paket med kamera och objektiv så kommer man troligen snart att vilja ha dels ett macroobjektiv och dels ett teleobjektiv, och förmodligen även en ordentlig blixt. Så om man från början har tänkt sej att spendera upp till låt säga 7000:- på sitt kameraköp kan man nog räkna med att det har sprungit iväg till minst det dubbla innan man är fullutrustad... Men har man råd så gör det ju inget - och när man väl är där så har man ju BRA grejer!!! :-)



Sen gäller det bara att lära sej använda dem också... ;-)



Jag har skrivit lite i bloggen om mina tankar om kamera, och varför jag valde en kompakt digitalkamera igen när jag bytte kamera i våras. De inläggen ligger i kategorin (ja, vad heter den nu igen???) "kamera, bildbehandling och fototips" (eller nåt sånt!).



Vad har du för kamera nu, förresten?

2008-09-14 @ 09:19:38
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Bia

Jag stryker varje morgon, de kläder som kroppen vill ha på sig under dagen.

Det är också lite knäppt, att vänta in dagsformen.

2008-09-14 @ 10:00:55
Postat av: Karin/Theas rum

Men vad gott det ser ut med stek och kantareller ! Nu blev jag hungrig....

2008-09-14 @ 20:10:44
URL: http://theasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0