Midsommar i Småland

Idag börjar semestern!

Tidigt upp för att väcka familjen och förbereda allt inför avfärden till Småland. Det var en svårväckt skara som slutligen satte sig i bilen.

Skulle vi få sitta i bilkö eller inte?! Vilken lycka, en halvtimme senare hade vi passerat Södertälje utan problem.

Sedvanligt stopp på McDonalds och idag lyxade vi till det med glass och kaffe.



Väl framme i den lilla småländska staden kändes det som riktig midsommar. Regn!
 


Men vad gör det med lite regn när svärmor bjuder på god mat och min senaste bok är ned packad. Jag läser Vargtimmen av Denise Mina. En blodig historia, redan tre mord/självmord fram till sidan 72. Helt i min smak! Jag saknar dock Stieg Larssons böcker som har varit min sommarlektyr.

Nu hoppas jag på snälla barn och lite bättre väder (vill ju äta grillat!).

Kommentarer
Postat av: Bella

Vi har inte vunnit något utan det vår granne firade var att han äntligen fått en ny granne på andra sidan. De var antagligen ovänner om något. Hoppas din sommar börjat bra! Kram.

2008-06-21 @ 12:22:00
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: stina

Hemkommen från Leksand och nej några fyllbultar var vi INTE!!! klart att 15 åringen dansade små grodorna ....kostade mig visserligen 200 spänn !! Men det var det värt ....fy sjutton vad vi skrattade (han gjorde rörelserna helt rätt)

Vi fick en del regn på oss men inte värre än att vi överlevde! Kram Stina

2008-06-21 @ 20:11:47
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0