På besök hos Bia...

...i Källfallet!

Tak Bia för ett underbart sommarbesök!

I går åkte den lilla dottern och jag på äventyr. Vi hade fått en utförlig beskrivning till Bias landställe, jag körde och kartläsaren där bak gav instruktioner, och förutom en liten avstickare till Surahammar så hittade vi rätt.

 Det stora huset. Supermysigt!

Bia bjöd på god fika och vi hade med oss lite godsaker vi också.
Vi fick dessutom smaka på nyplockade smultron.

     Ooooh vad gott!

En liten hundvalp på 6 veckor kom på besök och dottern blev glad.

 Vilda Hilda.

Sedan var det en tur till sjön som mätte 19 grader och jag blev tvingad till att bada (kan inte vara sämre än Bia och dottern!).

  Två som tyckte det var skönt i vattnet.

På kvällen blev vi bjudna på god middag med efterrätt. Magen stod i fyra hörn! Efter lite kortspel och lek var det kvällsmacka. Jag var inte ett dug hungrig men fick "offra" mig och tog en macka.

Bia var snäll och lät oss sova i hennes kammare...

 ...kammaren med en uppblåsbar madrass till det lilla barnet som föredrog mammas säng kl.5 på morgonen.

Imorse åkte vi hem efter en fin promenad i byn (många blombilder blev det!).
Lunch på Ikea + en påse med lite smått och gott.
När vi kom till Hummesta körde vi förbi en GODISAFFÄR med måååååååååååååånga godissorter. Vi måste ju naturligtvis stanna för imorgon är det ju lördag. Vi köpten en lagom stor påse med tanke på att jag inte längre äter godis, inga lakrits med andra ord.

 Halva godisaffären!  

Härliga sommarsverige!

Kommentarer
Postat av: Bia

Åh va´kul att ni kom och hälsa på!

Nu vet du hur det är när jag pratar om Källfallet och om hur mysigt där är.

2008-06-27 @ 21:03:28
Postat av: stina

Ja visst är det fint?? :....Den där godis affären är det olagligt att åka förbi utan att stanna !

Ja nu måste du nog piska på familjen om städningen annars tror jag bestämt att jag får ringa till "Renthus" damerna..........

2008-06-27 @ 21:14:08
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Leila

Ja det såg så härligt ut,kom och tänka på Istrum när jag var liten. DEt var länge sen.Väskan var riktigt proffsig, vad duktig du är.

2008-06-27 @ 22:21:18
Postat av: Krisitna

Ja visst är det ett härligt ställe!

Kul att ni fick bada oxå. Såg ni näcken?

2008-06-27 @ 22:47:13
Postat av: ulla

Jisses vad du hunnit skriva sen jag gick på sommarlov. Det känns som om jag varit borta jätte länge och inte bara två veckor.

Förklara för mig vad är en LAGOM påse på Godisstoppet i Hummelsta.

Vi "råkade" stanna där också men har lovat oss själva att det var absolut sista gången.

2008-06-28 @ 17:10:16
Postat av: Bia

Va´har du inte gjort nått idag (lördag)???

2008-06-28 @ 23:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0