Nu är städstrejken över!

Efter 7 veckor av städstrejk har vi kommit fram till en lösning och vår bostad är nu öppen för besök, nystädad och fin!

Jag initierade en diskussion med den äkta maken i går till frukost.

Jag frågade hur vi skulle gå vidare i städproblemet och vad han tyckte var rimligt att göra när det gällde att hålla lägenheten fin. Skulle vi kanske betala för att få någon annan att städa? Ingen dum tanke tyckte båda mannen och jag som inte alls tycker att städa är roligt. Men vi började i alla fall att lista upp vad som verkligen behövs göras och hur ofta. Vi gick igenom rum för rum. Listan blev lååååång och lösningsinriktad som jag är (bara ibland här hemma!) så fick jag min make att själv komma på det mesta som listades upp.

  
Resten av gårdagen ägnades åt minigolf, matinköp och väsktillverkning...

...men idag var det dags!

Vi städade tillsammans. Mannen dammsög så att svetten droppade från pannan, golven tvättades och möblerna dammades av, till och med golvbrunnen rensades.

Här kommer lite före och efter bilder. Bli inte förskräckta nu!

Under matbordet:
   
Före                       Efter


Badrumsgolvet:
       
Före                                                                       Efter


Nu ska vi dela upp arbetet i ansvarsområden så att jag inte förblir projektledaren i familjen. Håll tummarna!

Välkomna på besök!

Kommentarer
Postat av: stina

Men vad skönt att ni har STÄDAT!!! Då kan ni ju komma hit och fortsätta när ni ändå har ångan uppe !! Hoppas nu att erat schema håller !

2008-06-29 @ 23:42:14
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bia

Bravo!

Modigt att dokumentera "skiten".

Och grattis till vinsten!

2008-06-30 @ 08:27:23
Postat av: Kristina

bra jobbat!

2008-07-01 @ 09:54:01
Postat av: heaven eller skriver jag med Helene här:)?

Pedagogik är bra att ha när man har med män och barn att göra:)



"så fick jag min make att själv komma på det mesta som listades upp."



Det där känns igen, jag kör ibland med samma teknik i debatter för att komma dit jag vill komma...



Manipulativ teknik kallas det med lite fulare ordval:)

2008-07-02 @ 11:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0