Äntligen badväder!

Idag var det äntligen dags att få sola och bada.
Modern, den lilla dottern och jag åkte till Nälstabadet.
Där träffade jag min bloggkompis Stina.

 Stina och jag!

Vi hade med oss alla godsakerna som jag bakade igår.

  
Tortano, bröd med inbakad mozarella, oliver, basilika och pastrami.

   
Äppeltantens jorgubbs- och raberberpaj. Vi köpte vanilj puck på badet och vips! så fick vi glass till pajen.

Det var lagom varmt och jag badade lagom många gånger.
Jag försökte att lära det lilla barnet att dyka med huvudet före från kanten, men...det krävs mycket träning!



Imorgon blir det nog bad igen!

Kommentarer
Postat av: stina

Ha ha ...vilka olika fötter vi har!!!Ja undrar jag om någon kan gissa vems som är vems? vi kanske skulle ha en liten tävling!

Ja goda saker från boken bjöd du på i dag! Tack för i dag!

2008-07-03 @ 19:31:48
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: stina

Nu snodde (lånade jag den tjusiga fotbilden,,,,,,,,,

2008-07-03 @ 21:03:26
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: heaven

Jag vet vilka fötter som är Elenas och kör på uteslutningsmetoden för att gissa mig till Stinas:)



Elena och Gollum har vissa likheter...hrrrm, säger jag bara för att jag aldrig skulle visa upp mina egna....



Mengu'....va' mycket gott ni äter!



Tortano kommer väl från de här trakterna? Syrran höll på att spy när hon smakade den Eddans mamma bakar...

Här fylls den med...parmesan + andra liknande ostrester, salami, bacon, hemmagjord korv...och istället för olja i formen används grisfett.

Din fyllning lät mer lättsam om man säger så:)

2008-07-04 @ 10:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0