Vattenkanna...

...önskas!

Idag har det varit en tråkig städ-, tvätt- och handlingsdag. På min handlingslista sod det "vattenkanna". Min gamla nästan 20-åriga vattenkanna har nu gått sönder. 


Man blir ju lätt hemmablind för den gamla kannan är ju inte vacker.

Nu är jag på jakt efter en ny kanna. Vi har letat på Willys, Coop, Plantagen, Rusta och Jysk men där fanns det bara fuuuuuuula kannor i plast. Mannen erbjöd sig först att själv åka och handla på Plantagen. Oh no! Här krävs det sinne för detaljer så det fick han inte göra (då hade han kommit hem med en i rosa plast!).

 Bild från Åhlens

Det jag vill ha är en vattenkanna i metall, men till ett rimligt pris (=billig!). Den ska ha ett lagom stort hål så jag ser in i den och en pip som är stängd så att jag inte spiller utanför (är lite darrig i handen). Jag är inte säker på färg eller mönster...

...visst går det att skriva en blogg om vattenkannor?!

Kommentarer
Postat av: stina

Vänta lite....en rosa i plast?""!!! Ska nog lägga upp min på bloggen i morgon ....min rosa fina i PLAST! Har du kollat på HEMTEX? Har för mig att dom har en fin i zink....om du nu gillar zink?= Vi syns i morgon och lova nu att du hjälper mig med läppstiftet! Hur f-n ska man kunna sova......å hur g-n ska man komma upp?

2008-08-10 @ 22:09:45
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: stina

Väskan ja....ja det var liksom meningen att man skulle kunna öppna den och stoppa något i ,typ en korttag eller något ! Mne jag gjorde lite fel så jag limmade i hop hela skiten!! Ska testa att göra en till .......

2008-08-10 @ 22:24:36
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bella

Jag har en fin liten äkta 70-talare i röd plast som jag bara ääälskar. Dessvärre glömmer jag att använda den så alla blommor dör. Snyft och kram.

2008-08-10 @ 23:41:24
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0