Jobba, jobba!!

Idag var det dags att gå till jobbet igen efter ett långt och skönt sommarlov.
Det blev många kramar och glada skratt.
Under första rasten däremot blev jag lite arg på min kära kollega.
Hon har börjat röka igen! Fyyyyyyyyyyyy!!!!



På eftermiddagen var det föreläsning med Fredrik Svensson.
Den var både rolig (vi skrattade så tårarna rann) och intressant.
Jag fick lära mig att jag är en digital invandrare (född före 1980). Jag har alltså inte vuxit upp med alla dessa teknologiska prylar (mobil, internet, mp3 för att nämna några) då min hjärna och alla kopplingar i den formades. Min son däremot är en digitalt infödd ung man (född efter 1980). Han kan spela World of  Warcraft på datorn samtidigt som han pratar med 4 kompisar på msn, tittar på tv, lyssnar på musik, sms:ar OCH pluggar.

När vi skulle äta middag idag satte sig sonen vid matbordet och upptäckte att mjölken inte stod framme.
"Mamma, det finns ingen mjölk!"
"Ja, då kan du lyfta din lilla rumpa och gå och hämta mjölken själv då"
svarade jag stressad med det sista av middagen fortfarande på spisen. Sedan berättade jag för honom att han var en digitalt infödd och kunde därmed göra flera saker samtidigt.
"Jag är väl ingen tjej heller! Jag har ju ingen simultanförmåga!" svarade sonen.
Ojojoj! Sonen fick en liten spark i baken och fick raskt veta att om han inte kan hämta mjölken själv så fick han bli utan.

Kommentarer
Postat av: stina

Ja du vi klarade första dagen (utan läppstift! )

Fasiken vad jag skrattade åt filmen som han visade på slutet....

Ja dom är märkliga dom där digitalt infödda ...göra tusen saker samtidigt kan dom ...men dom kan fasiken inte hämta mjölken själva!

Börjat röka!!????

2008-08-11 @ 22:32:43
URL: http://stinas-sida.blogspot.com/
Postat av: Bella

Hade hon slutat röka?? Duktig son du har som kunde det där svåra ordet (men inte hämta mjölken).

2008-08-11 @ 23:18:23
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Bia

He, he lite ska man synda!

2008-08-12 @ 06:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0